perjantai 3. heinäkuuta 2009

äidin ja isin luxusloma Turussa ;)

Pääsiäisestä lähtien elämä meidän tilalla on ollut pintaliitoa lähes 24/7. Nyt saatiin pikkubreikki arkeen: lomaa neljä päivää, ensin Päivi tuli lypsämään alkulomapäivät, sitten Virpi jatkoi loman loppuun. No, maanantai, tiistai ja vielä keskiviikon aamupäiväkin meni työn merkeissä...isännällä ohrien toisen kierroksen ruiskutusta ym ja mulla henkilökunnan ruokintaa;)

Keskiviikkona puolen päivän aikaan Kaitsu luovutti ruiskutusvastuun Tuomakselle ja meillä alkoi oikea loma!!!! Ella jäi Emma-serkun kaveriksi Tuusulaan ja Simo,Kaitsu ja minä käännettiin Volvon nokka kohti Lohjaa. Simo meni Eija-kummitädilleen vuorokaudeksi kyläilemään. Eija tarjoili meille herkullista ruokaa ja kahvia, niinpä jaksoimme jatkaa matkaa kohti määränpäätä:Turun Hamburger Börs-hotellia, jossa jo Päivi-siskoni ja Pekka odottelivat meitä. Soiteltiin matkalla ja sovimme tapaavamme Päivin ja Pekan hotellihuoneessa, kuohuviinin merkeissä klo 17. Saimme minisviitin avaimen ja mentiin huoneeseen, joka olikin siivoamatta! Takaisin respaan- ja yllätys,yllätys :saatiinkin oikea SVIITTI korvaukseksi. Menin innoissani kertomaan ilouutista Päiville ja Pekalle, jotka olivat syömässä Börssin terassilla. Ja, voi hyvänen aika: hekin olivat saaneet SVIITIN tuplabuukkauksen korvaukseksi! (eivät vaan olleet kertoneet meille vielä, piti olla yllätys...) Sielläpä siis oltiin siskokset miehinemme seiskakerroksessa, hotellin ainoissa SVIITEISSÄ naapureina!!!! Kylläpä kävi tuuri! Meidän sviitissä oli suurempi parveke torinäköalalla, joten se skumppapullo sitten lopulta tyhjennettiinkin meidän kodissamme;) Tässä yläkuvassa sviitin olohuone, lisäksi oli makkari, sauna, 2 vessaa, 2 telkkaa, mahtava parveke....

Kuoharin jälkeen lähdettiin kävelemään ja päädyttiin Aurajoen rannalle, istuskeltiin ihanassa kesäsäässä ravintolalaivan kannella nauttimassa virvokkeita ennen kuin kesäteatterinäytöksemme alkoi klo 19 Samppalinnassa.

Esitys oli hyvä, kivaa Elvis-musaa. Teatterin jälkeen palattiin taas takaisin joen rantaan, tässä alakuvassa Kaitsu yrittää heittää mua jokeen! En tippunut, eli jatkettiin matkaa taas yhdelle laivalle, jossa syötiin -ja vähän juotiinkin...oli niin kova jano helteellä!Ja pitihän maajussien päästä The Cow-ravintolaan. Tässä skoolataan LEHMÄNKAVIO-drinksulla. Vähän piti tarjoilijatyttöstä neuvoa lehmän anatomiassa, eihän lehmillä ole kavioita;)

Kaitsu ehti saunoa sekä yöllä että aamulla sviitissämme, mä nukuin senkin ajan;) Aamiaisen jälkeen mentiin shoppailemaan , Kaitsu osti itselleen paitoja ja minä ihanan valkoisen käsilaukun ja tietty lapsille tuliaisia:Ellalle korvikset&huppari ja Simpalle lego-asuntoauto&housuja alennusmyynnistä. Päivin ja Pekan kanssa vielä kierreltiin vähän kauppoja ja istuskeltiin auringonpaisteessa Onnelan terassilla.

Tasan klo 12 luovutettiin haikein mielin sviitti ja lähdettiin nasta laudassa kohti Inkoota, siellä järjestettiin neuvontajärjestömme Peltopäivä-fältdag. Eija ja Simo tulivat myös sinne, joten saatiin samalla poika kotiin. Pari tuntia ehdittiin tutustua Västankvarnin pelloilla lajikekokeisiin ym kasvinviljelyasioihin, ennen kuin lähdettiin ajelemaan kohti Tuusulaa. Ella oli jo päivällä käynyt läheisellä Häklin montulla (paikallinen soramonttu-uimapaikka) uimassa, illalla vielä molemmat lapset halusivat uimaan. Ihanaa, että menivät mummon kanssa Häklille, me mentiin nimittäin Kaitsun kanssa siksi ajaksi nukkumaan: kyllä lomailu on rankkaa- ainakin kun viettää viikon loman vuorokaudessa!

Tässä alakuvassa Simo testaa Peltopäivässä "jotain sinistä traktoria" ;)

Olipa taas mukava irtiotto arjesta, KIITOS Päivi&Pekka: seurasta ja reissuideasta, KIITOS Eija: Simpan hoidosta, KIITOS mummo,pappa ja Emma: Ellan hoidosta, KIITOS Päivi-ja Virpi-lomittajat: lehmien lypsämisestä, KIITOS Tuomas: ohrien ruiskuttamisesta loppuun ja lehmien ruokinnasta, KIITOS hotelli: hienosta luxussviitistä!!!!