lauantai 24. tammikuuta 2009

viikko 4

maanantai 19.1.
-navettatöiden välillä Vantaan Ikeassa, esittelin isännälle Ikeaa vanhana konkarina (Outin opastamana siellä itse käynyt parikertaa), vähän osteltiin kampetta uusittuun toimistoomme ja klo 12 kokoonnuttiin Hgin agrologien johtokunnan kanssa pitämään kokousta Ikean ravintolassa, niitä kuuluisia lihapullia samalla syöden.

tiistai 20.1.
-Vein Kaitsun kirkolle klo 7, meni kaverimme työmatkakyydissä Porvooseen Mhy:n hallituksen kokoukseen. Viimeiset pakkaamiset ja lomittajan opastukset ja sitten minä pääsin reissuun!!! Yhteiskuljetus klo 12.10 Liljendalin Shelliltä, Kaitsu hyppäsi kyytiin Porvoon pysäkiltä. Outi, Tomi, Tiina ja Juha siellä bussin takaosassa jo olivatkin matkatunnelmissa.
-Silja Serenadeen oli pakkautunut n 1300 rehuraisiolaista. Alkumatkasta käytiin kuuntelemassa avajaistilaisuudessa pari pikkupuhetta ja Heli Sutelan talkshowta. Ekana iltana syötiin buffetissa, Outin kanssa tällä kertaa ehdittiin jopa jälkiruokiin asti. Ruokailun aikaan meikäläisellä alkoi olla jo vauhti päällä, joten ihan tarkkaan en muista kaikkea, mutta hauskaa oli!!!!! Söin ainakin paljon katkarapuja ja simpukoitakin. Ja sen muistan, että isäntä oli vähän väliä täyttämässä viinilasiani ja Outi tarjosi snapsit! Ilta huipentui Remu Aaltoseen, vautsi mikä kuuskymppinen pappa! Ennen illan showta meidän isäntä ja Eija järjestivät tyhjällä esiintymislavalla oman tanssishownsa, komeat abloditkin saivat! Ekan illan biletys päättyi joskus aamuyöllä mun osaltani oksenteluun hytin vessassa..... oliskohan niissä simpukoissa ollut jotain vikaa, oikeasti kyllä merenkäyntikin oli tosi voimakasta, siis paha olo ei johtunut ainoastaan alkoholista ..... :)

keskiviikko 21.1.
-Olo oli aamulla ihan hyvä (mulla ainakin) ja selvittiin ajoissa erikoisaamiaiselle eli aloitettiin keskiviikko kuohuviinillä. Shoppailin tuliaiset ja aamupäivällä levättiin hytissä. Ehdin päiväunilta onneksi kuuntelemaan hollantilaisen eläinlääkärin mielenkiintoista lehmähavaintoja-luentoa. Siitä sai kyllä paljon ajattelemisen aihetta ja kotiläksyä. Iltapäivällä kävimme retkellä Garlsbergin (ent.Pripps) panimolla. Huhhuh, sitä maistiaisten määrää....en jaksanut/pystynyt juomaan puoliakaan tarjotuista oluista! Panimon jälkeen menin Eijan ja Outi S:n kanssa saunaan, Kaitsu oli sillä aikaa viljaluennolla. Illalla syötiin Eijan ja Outi S:n kanssa ala catressa. Toisena iltana ruokailu sujui jo rauhallisemmin ;) ,muistan erittäin hyvin syöneeni alkuruokabuffeen, nieriää pääruokana ja cappuccinojäätelöä jälkkäriksi. Juomina:kuoharia aperitiivina ja lasillinen valkoviiniä.
Jani ja Jetsetters esiintyi illalla, vanhat vaan ei jaksaneet enää toisena iltana valvoa myöhään, mentiin nukkumaan jo puolen yön jälkeen, kaihoisasti vaan katseltiin väsyneiden silmäluomien alta kun artjärven kolmekymppiset lähtivät baanalle....kyl määkin nuorena.....

torstai 22.1.
onnellisesti kotona klo 13 aikoihin! Pari tuntia ehdittiin ihmetellä ennen kuin lähdettiin Hyvinkään Rantasipiin LSOn vaalitilaisuuteen. Ja taas oli notkuvat herkkupöydät; Jyrki Sukulan suunnittelema menu, namnam.

perjantai 23.1.
viimeinen lomapäivä meni siivotessa ja ruokaa laittaessa. Kaitsulla kului myös koko päivä työn merkeissä: lumihommia riitti ja navetalla yksi lypsykoneen tykytin reistaili sekä aamu- että iltalypsyllä. Huoltomiehen puhelinopastuksella se onneksi on nyt väliaikaisesti korjattu, toiminee tiistaihin asti, jolloin on lypsykoneen vuosihuoltopäivä. Illalla Katarina, Hannu, Anton ja Emilia tulivat meille saunomaan. Hauska ilta kavereiden kanssa päätti tämän neljän päivän loman. Olipas tällä lomalla toimintaa maalaisemännälle tarpeeksi!

Anonyymi kirjoitti...

Voi ETTÄ, kun kuulosti kivalta risteilyltä! Ensi vuonna on tämä emäntä aivan saletisti mukana!!! Ja eikös lähdetä syksyllä naisporukalla Agromekiin:) Koska mullahan on ne optiot käyttämättä...

Hannele kirjoitti...

jihuu, mullakin on VÄHINTÄÄN yksi Agromek-optio käyttämättä :)

Oikeesti Raision risteily oli hyvä: erittäin hyvin järjestetty, hyvin aikataulutettu, onnistunut ohjelma... Kyllä sinne kannattaa lähteä ensi vuonnakin!

Outi kirjoitti...

Heippa Naiset!

Täällä huutelee yksi kolmekymppinen, jonka vauhti ei pysähtynyt vielä laivan laituriin tuloon. Torstaina nukuttiin vieman kotosalla ja tehtiin hieman viime vuoden kirjapitoa.

Perjantaina lähdin lasten kanssa ajamaan vajaata 300 kilometriä Kankaanpäähän. Illalla kävin vielä Porissa illastamassa kaverini kanssa.

Tänään olen shoppaillut ja illalla onkin sitten ohjelmassa yläasteen luokkakokous. Baarissakin pitää käydä verestämässä "nuoruusvuosia", tosin voi olla että lähden autolla liikenteeseen!

huomenna onkin sitten kotiin ajo ja maanantaina reippaana navettaan hyvin "rauhallisen" lomaviikon jälkeen.

Koskas se Agromek olisi? Lokakuusssa olen menossa Berliiniin. Muuten matka kuulostaisi houkuttelevalta!

Anonyymi kirjoitti...

No Outilla on ollut kyllä vauhtia lomaviikolla! Ei muuta ku töihin "lepäämään" välillä, niin jaksaa taas lomailla:) Agromek on marraskuun lopulla ja eiköhän meijeri taas järkkää matkaa sinne?
Olis kyllä kiva lähteä, kun vielä suunniteltiin, että jätettäs syksyn etelänmatka tänä vuonna väliin ( pojat just pahimmassa iässä... ).