lauantai 5. syyskuuta 2009

perjantai 4.9.09

Ja olipas päivä- itkua ja naurua!!!!

Aamu alkoi aivan surkeesti, satoi kaatamalla ja navetalla tökki! Loppujen lopuksi isäntäkin oli niin hermona mun harrastukseni (eli navetan) ongelmiin, että alkoi jo lähes salamat lennellä, puolin ja toisin.... Ruokintakioskit temppuili, lehmät ei saanut kummastakaan kioskista jauhoa eikä maituria, ja ongelma ei meinannut ratketa millään. Minä olin navetalla riehunut aamuviidestä alkaen (välillä tietty ruokkinut lapsia ja miehiä), kello 11 aikaan alkoi jo olla mitta niin täynnä, että isännän tiuskiminen oli jo liikaa- ja en enää jaksanut kuin itkeä. Onneksi sillä samalla sekunnilla tuli ystävältäni Sarilta tekstiviesti "kirkolle kahville!" Mä olin heti valmis, kottikärry sai jäädä siihen paikkaan ja minä häivyin suihkun kautta paikalliseen kuppilaan !

Tunti "henkeviä" keskusteluja Sarin kanssa teki ihmeitä, olin jo kuin uusi ihminen. Kahvituokion jälkeen hain lapset koulusta ja lähdin Ellan ja Simon kanssa Orimattilaan. Kävin katsastamassa autoni (jess, Volvo meni ekalla läpi) , hain R-kiskalta tyttötriomme Sibeliustalon joulukonserttiliput, kotipizzasta eväät ym mukavaa. Illalla oli vielä kivaa ohjelmaa : lasten Leevi-serkun 10v-synttärijuhlat.

Kaitsu ja Tuomas-harjoittelija kuluttivat päivän eilen Maxpo-näyttelyssä Hyvinkäällä, tulivat kotiin neljän aikoihin ja isäntäkin oli kuin Naantalin aurinko. Eli hoitona masennukseen tepsi, että kumpikin päästiin muutamaksi tunniksi pois Muttilasta :-D

Kaitsu sai iltalypsyn aikaan korjattua ruokintakiskat ja nyt taas elämä hymyilee-navetan ja tuvan asukkailla :)

1 kommentti:

Minna kirjoitti...

Voi toi on niin tuttua toi salamoiden leiskuminen isännän ja emännän välillä... Mutta kai niitä aina välillä tulee, kun toisen kanssa on 24/7 ja lähes vuoden jokaisena päivänä. Puhdistaa ilmaa ja sit tulee taas niitä seesteisiäkin ajanjaksoja:)
No mitäs ne liput kustans? Laita s-postiin tilinumeroa!
Iloisia päiviä siulle!!