maanantai 7. joulukuuta 2009

Hotelli Tammerissa

Toteutuipas kuitenkin kauan odotettu viikonloppuloma Tampereella Päivi-siskoni & Pekan kanssa;)

Tätä reissua oli suunniteltu jo kesästä lähtien- ja meinashan se mennä puihin lomittajaongelman takia! Meidän kolmesta lomittajasta sattui kaksi olemaan pitkällä sairaslomalla ja kolmaskin buukattuna muualle lomaviikonlopuksemme:( Onneksi kiltti Heikki-setä naapurikylästä luopui perjantain ja lauantain lomapäivistään ja Päivi-lomittaja omasta sunnuntaivapaastaan, ja niin me päästiin reissuun perjantai-iltapäivällä!

Lapset jäivät mummolaan Tuusulaan ja meidän matka jatkui kohti hotelli Tammeria Tampereella. Matkalla poikettiin Pekan vanhempien luona Toijalassa. Meidän Blondi-navigaattori yritti eksyttää meidät viime metreillä, mutta eipä onnistunut, ähäkutti, kyllä se Tammer sieltä löytyi.

"Vuonna 1985" -musikaali Tampereen Työväen Teatterissa oli todella hyvä -vanhaa tuttua kasarimusaa ja rekvisiitta & lavastus oli niin ihanan kamalan tuttua nuoruudesta. Kulttuurinautinnon jälkeen nautittiin herkullista meksikolaista ruumiinravintoa jossain mukavassa texmexravintolassa ja kaupunkikierroksen päätteeksi istuskeltiin vielä hotellin baarissa. Miehet taisivat jatkaa maailman parantamista pikkutunneille, siskokset väsähtivät jo aikaisemmin. Ja kyllä tätä emäntää väsyttikin!!! Perjantaiaamuna en vielä osannut nukkua, vaan lähdin jo kuuden aikoihin ajamaan rehua lehmille, mutta toisena lomayönä unikin jo maittoi. Nukuin täydessä unessa, kun Päivi soitti herätyssoiton klo 9 jälkeen lauantaiaamuna! Olisi jäänyt aamupala väliin, ellei pikkusisko olisi huolehtinut meistäkin. Univelkaa nukuinkin tällä lomalla reippaasti pois.

Lauantaina shoppailtiin Tampereella, mm. Ellalle ostettiin synttärilahjaksi oma digikamera, ettei aina tarvitse lainata äidin kameraa. Päivi ja Pekka kävivät lauantai-iltapäivällä Pekan veljenpojan ylppäreillä Toijalassa, me nukuttiin sekin aika;)

Lauantai-illalla meillä oli pöytävaraus panimoravintola Plevnassa. Sielläpä sitten maisteltiin erilaisia talon oluita, siidereitä ja makkaroita, namnam. Loppuilta kuluikin taas oman hotellin baarissa. Baari oli nimeltään Vihtorin kirjasto - ja hyvin kirjallisuuspainoitteinen iltamme oli, runosuoni kukki (etenkin Pekalla). Hauskaa oli niin, että posket oli kipeet nauramisesta!

Itsenäisyyspäivä valkeni (?) harmaana Tampereella. Pekka ,lähes ex-paikkakuntalaisena, esitteli meille maalaisille kaupungin nähtävyydet autoajelukierroksella. Sumuinen sää pilasi hieman sightseeingiä, Pispalan ja Pyynikin kauniita maisemia voi vaan arvata.

Kaikki loppuu aikanaan, myös kahden vuorokauden kaupunkiloma, nyyh. Niinpä oli aika suunnistaa kohti Tuusulaa. Parin tunnin mummolapysähdyksen jälkeen lähdettiin kotiin Myrskylään, jossa oltiin illalla ennen kahdeksaa.

Olipa mukava lomanen:) Aamulla oli toisaalta aika ankeaa herätä klo 5 töihin, mutta toisaalta tuollainen pieni irtiotto arjesta kummasti piristää! Nyt sitten pitäisi jaksaa tämän loman voimalla tehdä kauan töitä, seuraava vapaapäivä on tammikuun 13.päivä :(

Arki iski oikein todella tänään, aamupäivällä siirrettiin navetalla hiehoja, keskipäivällä olin hammaslääkärissä ja yllätykseksi vielä tänään iltapäivä kului Ellan kanssa Orimattilan terveyskeskuksen ensiapuhuoneessa. Ellan pitkään jatkunut yskä äityi tänään tosi pahaksi koulussa, ja opettaja soitti, että Ella haukkoo henkeä kuin kala kuivalla maalla. Taitaa olla tytöllä astmaa? Happiviikset helpotti oloa ja lääkäri määräsi astmapiipun. Lääkärissä on tuon yskän takia jo käyty aikaisemminkin ja keskiviikkona on seuraava lääkäri. Piippuhenkäyksen jälkeen Ellan hengitys kuullostaa paremmalta, joten taitaa äiti nyt lähteä reippaasti iltalypsylle.